logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

RRTV: TV Barrandov porušila zákon hned čtyřikrát

08. září 2019 05:00 / Jan Mrzena
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání opět řešila několik prohřešků TV Barrandov. Všechny vyřešila svou tradiční sankcí - upozornění na porušení zákona. Soukupova televize porušila podle rady 7. července licenční podmínky na programu BARRANDOV KRIMI. Programová specifikace má být zaměřena na pořady pro děti a na dokumenty převážně americké provenience pro různé věkové skupiny diváků. Nejvíce problémů identifikuje vysílací rada stále v pořadech Jaromíra Soukupa. V Kauzách 10. října 2018 „moderátor v pořadu uvedl v souvislosti s Jiřím Melicharem, že „Tento pán poslal na účet LEV 21 čtvrt milionu korun“, a rovněž že „Financování politické strany podle zákona asi bylo také, ale minimálně je tak trochu podezřelé, protože jedním z hlavních sponzorů se stal pan Jiří Melichar. To je ten pán, kterého jsem ukazoval, ten pán, který je v celostátním pátrání, už o něm nikdy nikdo neslyšel, a živil se sběrem odpadu. No tak tenhle ten pán poslal 250 000 Kč, tedy oficiálně firma Velantis, které ovšem pan Melichar byl majitelem a jednatelem.“ Z dostupných informací však vyplývá, že uvedené výroky jsou nepravdivé, neboť Jiří Melichar nebyl v době uzavření předmětné darovací smlouvy jednatelem společnosti Velantis. Provozovatel tedy divákům neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ zdůvodnila rada. Celý článek

Jiří Majstr: Hospodářské výsledky ČTK v prvním pololetí dopadly dobře

07. září 2019 05:00 / Jan Mrzena
Rada České tiskové kanceláře měla na srpnové schůzi vedle medializovaného návrhu Petra Žantovského na programu běžnou agendu. Radní požádali generálního ředitele Jiřího Majstra, o zasílání zpravodajství agentury k 30. výročí sametové revoluce. Řešili i několik dopisů, ovšem jediný spadal do jejich kompetence. Vilém Vrzala si stěžoval, že ČTK zveřejnila zprávu, ve které informovala o tom, že americký prezident pochválil činnost pravicových radikálů na sociálních sítích. Považuje informaci za nepravdivou a požádal o sdělení, z jakého zdroje ČTK při zpracování vycházela. Rada se ztotožnila se stanoviskem generálního ředitele a konstatovala, že nedošlo k porušení zákona.   Celý článek

Elitní redakce ČT slaví tři roky

06. září 2019 10:05 / Jan Mrzena
Redakce vědy České televize nabídla divákům za tři roky své existence více než tři tisíce témat. Redaktoři přispívají do pořadů napříč celým spektrem veřejnoprávní televize, připravují tematické speciály pro ČT24 i pořady Věda 24 a Hyde Park Civilizace. A právě v Hyde Parku přivítá zítra moderátor Daniel Stach držitele Nobelovy ceny fyzika Kipa Thorneho, který se podílel třeba na filmu Interstellar. Celý článek

RRTV vydala hned deset upozornění na porušení zákona

06. září 2019 05:00 / Jan Mrzena
Na patnáctém letošním zasedání projednala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 41 bodů programu. Vyhodnotila 26 stížností diváků a posluchačů, vydala deset upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení jednoho správního řízení. Rada udělila jednu pokutu – 10 tisíc musí zaplatit společnost MWE Networks International, protože (i přes písemnou výzvu) nepředložil údaje o počtu a délce vysílaných evropských děl včetně jejich identifikace a jejich výrobců a další informace o plnění kvót předepsaných zákonem za rok 2018 k televiznímu programu POWER TV. Celý článek

Petr Dvořák: Narozeninové oslavy Déčka jsou hojně vyhledávány a mezi dětmi mají spoustu příznivých ohlasů

05. září 2019 09:59 / Jan Mrzena
„Jednou z připomínek třicátého výročí od sametové revoluce se stala výstava ’89 očima kameramanů České televize. Je složena z doposud nepublikovaných fotografií a dokumentárních snímků osob, které jako dokumentaristé a kameramani prošly zpravodajstvím České televize. Výstava zatím byla k vidění v Praze na náměstí Jiřího z Poděbrad, od 24. září pak bude umístěna na Palachově náměstí před Rudolfinem,“ řekl na včerejší schůzi Rady České televize generální ředitel Petr Dvořák a dodal, „Ve druhé polovině září se také uskuteční křest stejnojmenné knihy, která vychází v Edici ČT.“ Petr Dvořák také připomněl šesté narozeniny Déčka, které proběhly v liberecké iQLadnii, plzeňské Techmánii a ostravském Světě techniky, „Narozeninové oslavy Déčka jsou každoročně hojně vyhledávány a mezi dětmi mají spoustu příznivých ohlasů,“ pochlubil se Petr Dvořák a pokračoval, „Déčko na začátku sedmého roku svého vysílání spouští nový celoroční projekt S Déčkem bezpečně doprovázený dětskou soutěží. Osvětová kampaň se od září do příštích letních prázdnin zaměří postupně na oblasti dopravní, osobní a finanční bezpečnosti i na nástrahy mediálního prostoru. Projekt podpoří speciální grafika, spoty i webová stránka. Přímo ve vysílání to pak budou pořady jako Michalova doprava, Agent v kapse, Dětská dopravní policie, Bankovkovi, Datová lhota, Nauč tetu na netu nebo Pirátské vysílání.“ Celý článek

Petr Žantovský: Rada ČTK se do práce agentury nevměšuje

04. září 2019 10:00 / Jan Mrzena
V posledních dnech řeší mnoho webů nápad místopředsedy Rady České tiskové kanceláře Petra Žantovského. Navrhl, aby politické strany zastoupené v parlamentu dostaly možnost publikovat na samostatné „nástěnce“ v ČTK (bez zásahu editorů) své tiskové zprávy v určeném rozsahu. Žantovský to považuje za rozšíření veřejné služby a zajímavý servis pro občany.  „Navíc by to do jisté míry zmírnilo diskuse, že agentura preferuje tu či onu politickou stranu. Řekl bych, že je to spravedlivá věc, která by nám v radě dala do ruky argument,“ doplnil Petr Žantovský. Radní o návrhu diskutovali jen krátce. Exministryně a služebně nejmladší radní Marksová-Tominová (ČSSD) návrh nezavrhovala, ovšem podotkla, že politické strany mají vlastní weby. Místopředsedkyně Jaroslava Wenigerová (ODS) návrh odmítla a poukázala na fakt, že ČTK má placenou službu Protext, kterou pro podobný účel mohou strany využít. Generální ředitel ČTK Jiří Majstr by se měl k návrhu vyjádřit na zářijové schůzi rady. Stanovisko vydal Český národní výbor Mezinárodního tiskového institutu (CZ IPI).
K celé situaci (především k prohlášení českého výboru IPI) se vyjádřil autor návrhu - místopředseda Rady České tiskové kanceláře Petr Žantovský: Celý článek

Rada ČTK vzbudila rozruch

03. září 2019 11:55 / Jan Mrzena
Minulý týden po čase vzbudila rozruch Rada České tiskové kanceláře. Místopředseda Petr Žantovský (nominovaný ANO). Navrhl, aby politické strany zastoupené v parlamentu dostaly možnost každý den publikovat na samostatné „nástěnce“ v ČTK bez zásahu editorů své tiskové zprávy v určeném rozsahu. Žantovský to považuje za rozšíření veřejné služby a zajímavý servis pro občany.  „Navíc by to do jisté míry zmírnilo diskuse, že agentura preferuje tu či onu politickou stranu. Řekl bych, že je to spravedlivá věc, která by nám v radě dala do ruky argument,“ doplnil Petr Žantovský. Radní o návrhu diskutovali jen krátce. Exministryně a služebně nejmladší radní Marksová-Tominová (ČSSD) návrh nezavrhovala, ovšem racionálně upozornila, že politické strany mají vlastní weby. Místopředsedkyně Jaroslava Wenigerová (ODS) návrh odmítla a poukázala na fakt, že ČTK má placenou službu Protext, kterou pro podobný účel mohou strany využít. Generální ředitel ČTK by se měl k nápadu Petra Žantovského vyjádřit na zářijové schůzi rady. Celý článek

Hana Dohnálková: Všichni radní slíbili, že nikdy už nezazní žádné vulgarity na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu

02. září 2019 05:00 / Jan Mrzena
Předsedkyně Rady Českého rozhlasu Hana Dohnálková se na srpnové schůzi vrátila opět k dubnovým výrokům radního Vítězslava Jandáka. Většina pozorovatelů, poslanců i radních měla dojem, že kauza skončila na volebním výboru v červnu. Ovšem už tam celkem nepochopitelně Hana Dohnálková avizovala pokračování, „Vyzvu kolegu Vítězslava Jandáka, aby na veřejném jednání rady učinil omluvu, tak jak uzná za vhodné,“ řekla tehdy poslancům. Její možná upřímně myšlená snaha vyvolala spíše úsměv a ironické poznámky než pochopení. Celý článek

Volební výbor projedná výroční zprávy ČRo a ČTK

01. září 2019 05:00 / Jan Mrzena
Poslancům, podobně jako dětem, prázdniny definitivně skončily. Už v úterý má 16. schůzi volební výbor, který bude pokračovat v projednávání mediálních výročních zpráv za rok 2018. Výkop udělal v červnu, kdy se věnoval Zprávě o činnosti RRTV a o stavu v oblasti rozhlasového a televizního vysílání a v oblasti poskytování audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání za rok 2018. Tentokrát mají mediální poslanci na programu Výroční zprávu o činnosti a Výroční zprávu o hospodaření Českého rozhlasu - uvede je předsedkyně rozhlasové rady Hana Dohnálková, zpravodaji budou Tomáš Martínek (Piráti) a Martin Kolovratník (ANO) – a Výroční zprávu o činnosti a hospodaření České tiskové kanceláře – kdo ji uvede není jisté, protože tato rada nemá v současné době předsedu, zpravodajem bude Petr Dolínek ČSSD). Na další schůzi výboru by mělo dojít i na dvě zprávy Rady České televize. Celý článek

Radio Praha slaví 83. narozeniny změnou názvu na Radio Prague International

31. srpna 2019 23:13 / Jan Mrzena
Už 83 let se lidé po celém světě mohou dozvědět o aktuálním politickém a společenském dění v České republice, kultuře, sportu, objevovat zajímavé osobnosti a události českých dějin. Pravidelné vysílání začalo 31. srpna 1936 v 10:00 prostřednictvím krátkých vln. Radio Praha za dlouhé roky své existence oslovilo miliony lidí, které tak získaly povědomí a vztah k naší zemi. Nově bude tato stanice Českého rozhlasu vysílat pod názvem Radio Prague International. Celý článek