logo Facebook
i slova jsou činy
ČM News

Petr Jirásek: PRIVÁTNÍ SEKTOR NENÍ PŘIPRAVEN NA KYBERNETICKÉ HROZBY, MUSÍ INVESTOVAT

12. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Kybernetická bezpečnost je tématem dalšího rozhovoru pro Česká média. Do studia si Jan Bohdal pozvali Petra Jiráska, který zastupuje českou pobočku Asociace pro elektronické a komunikační systémy ozbrojených sil (AFCEA) a je předsedou její pracovní skupiny pro kybernetickou bezpečnost. Z vysvětlení struktury této organizace i z propojení s dalšími institucemi vyplývá důležitost ochrany kybernetického prostoru nejen pro tyto subjekty, ale také na druhé straně pro komerční prostředí, pro firmy. Podle Jiráska je klíčovou úlohou vzdělávání napříč generacemi, firmami a veřejností v oblasti kybernetické bezpečnosti. S redaktorem Janem Bohdalem hovořili také o potřebě rozšíření kybernetické gramotnosti do vzdělávacích plánů. Co je to výkladový slovník kybernetické bezpečnosti a jak je obsáhlý? Komu je určen? Jaké hrozby jsou specifické pro Českou republiku? A jak si stojí Česko ve světě v připravenosti na kybernetické hrozby? Jak souvisí s informacemi, které kolují na webech i sociálních sítích? Rozhovor vznikl původně pro sesterský web Ecofin.cz, ale vzhledem k některým tématům silně souvisejícím s mediálním kyberprostorem, jsem se rozhodl k jeho publikaci i na Českých mediích - s Petrem Jiráskem již v pondělí odpoledne! Celý článek

Celková čtenost tisku se ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 nezměnila

11. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Ukazují to výsledky výzkumu čtenosti periodického tisku MEDIA PROJEKT, které byly zveřejněny tento týden. Celkový zásah printů v dospělé populaci zůstává i nadále těsně pod hranicí 90 %. Čtenost tisku je dlouhodobě stabilní. Souhrnný zásah deníků a jejich suplementů ve sledovaném období činil 69 %, přičemž alespoň jeden časopis si během posledního půl roku bylo téměř 83 % populace ve věku 12 – 79 let. To představuje 7,3 milionu obyvatel České republiky. Data MEDIA PROJEKTU také ukazují, že průměrně čte každé vydání všech novin a časopisů 77 % uvedené populace. Postavení nejčtenějšího celostátního deníku s přehledem uhájil i v tomto období Blesk (960 tis. čtenářů), druhým byla MF DNES (564 tis. čtenářů) a třetí v řadě zůstal deník Sport (268 tis. čtenářů). Tři celostátní deníky ve 2. a 3. čtvrtletí 2017 svoji čtenost proti předchozímu období zvýšily. Jedná se o tituly Sport (+ 3,5 %), Aha! (+ 0,9 %) a Hospodářské noviny (+ 0,7 %). Celostátní síť DENÍK ČR dosáhla počtu 551 tis. čtenářů na vydání. V jejím rámci byla nejsilnější regionální Deníky střední Čechy + Pražský deník (80 tis. čtenářů na vydání), další Deníky severní Morava a Slezsko (79 tis.) a Deníky východní Čechy (74 tis.). Největší nárůst čtenářů v rámci sítě vykázaly Deníky Vysočina (o rekordních o 19,4 % čtenářů). Výrazně vzrostl  ve srovnání s prvním pololetím letošního roku počet čtenářů bezplatných deníků. Nejvíce u titulu E15 (nárůst 16,4 %), ale třeba i u deníku Metro (téměř o 3 %). Suplementem s nejvyšší čteností byl opět Blesk magazín (1 257 tis. čtenářů, nárůst 1,1 %) . Na druhém místě se umístil TV Magazín, na třetím Magazín DNES + TV. Nejvyšší nárůst čtenosti proti prvnímu pololetí byly Styl pro ženy (+ 14,8 %), EGO! Magazín Hospodářských novin (+ 11,7 %) a Dům a bydlení (+10,3 %). Celkem vzrostl počet čtenářů u 8 titulů. Nejčtenějšími časopisy byly v posledním půl roce Nedělní Blesk (531 tis. čtenářů), Rytmus života (510 tis.), třetí vzadu byly TV max a Blesk pro ženy (shodně 425 tis. čtenářů).  Nejčtenějším bezplatným týdeníkem je i nadále titul 5plus2 (896 tis. čtenářů). Největšími skokany oproti prvnímu pololetí se staly Svět koupelen (+ 15,6 %), Moderní byt (+ 15,0 %) a Harper´s Bazaar (13,8 %). Celkově vzrostl počet čtenářů u 25 časopisů a u dalších 6 zůstal stabilní. Časopisem s naprosto největším přírůstkem počtu čtenářů byl bezplatný měsíčník Kraj Vysočina s nárůstem o třetinu. Z žánrových skupin si vedly dobře časopisy životního stylu pro ženy, programové časopisy, časopisy o cestování, vědě a zajímavostech. Průzkum čtenosti tištěných médií - MEDIA PROJEKT - pro Unii vydavatelů a ASMEA realizovaly společnosti MEDIAN a STEM/MARK.   Celý článek

Rada upozornila Českou televizi na porušení zákona

10. listopadu 2017 09:56 / Jan Mrzena
Otázky Václava Moravce patří dlouhá léta mezi nejuznávanější a nejsledovanější diskusní pořady v České republice. Účast v nich je pro odborníky prestižní záležitostí, pro politiky životní nutností. Bedlivě všichni sledují, jestli v Otázkách někdo někomu nenadržuje a jestli tam mohou zaznít všechny relevantní názory. Nikoho asi nepřekvapí, že Otázky řeší často i Rada pro rozhlasové televizní vysílání. Celý článek

Impuls vládne poslechovosti, má i největší podíl na trhu

09. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Podle dat Radioprojektu za druhé a třetí čtvrtletí letošního roku je poslechovost rádií v České republice stabilní. Rádio Impuls jako jediné trvale naladí více jak milion posluchačů denně (1.005.000). Pozici trvalé jedničky potvrdilo i v dalších měřených hodnotách.  Jednou týdně si jej naladí 1.886.000 posluchačů a jeho podíl z celkového rozhlasového trhu tak dosahuje 12,8 %. „Milion posluchačů denně pro nás znamená nejen důkaz stabilní poslechovosti, ale i milion příznivců české hudby. Právě českou hudbu dlouhodobě podporujeme ve vysílání a stále více se zaměřujeme i na její podporu mimo rádio spolupořádáním velkých akcí, kde se s našimi posluchači potkáváme,“ řekl k dominantní pozici Rádia Impuls jeho generální ředitel Jiří Hrabák a dodal, „České hudbě se věnuje i náš nový pořad Český mejdan na televizní stanici Óčko Star. Odměnou za snahu nám je pak milionová přízeň našich posluchačů. Díky za ni!“ Celý článek

V HbbTV lze už nakoupit programaticky i největší bannerový formát

08. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Programatická síť R2B2 Multiscreen je aktuálně bohatší o nejnovější a zároveň největší bannerový formát, se kterým lze v HbbTV inzerovat. XXL Banner má vzhled ve tvaru písmene L a je ukotven k levému dolnímu rohu. Reklamní sdělení se zobrazí na 10 vteřin, přičemž aktuálně vysílaný pořad vysílání zmenší o 25 %. Banner tak nabízí dostatečný prostor pro kreativitu. Formát je díky své velikosti na televizní obrazovce prakticky nepřehlédnutelný. Celý článek

Do Lagardere Active ČR přichází Martina Říhová

07. listopadu 2017 13:24 / Jan Mrzena
Novou výkonnou ředitelkou multimediální skupiny Lagardere Active ČR se od 6. listopadu stala Martina Říhová. Do její kompetence patří řízení aktiv napříč úseky společnosti. Bude se například podílet na klíčových rozhodnutích týkajících se obchodních, marketingových a výrobních aktivit společnosti. Ve funkci bude úzce spolupracovat s prezidentem společnosti, Michelem Fleischmannem.  Celý článek

ČTK jedná s klienty o uzavření smluv na další léta

07. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na listopadovém jednání schválila Rada České tiskové kanceláře vlastní rozpočet na rok 2018, který se nijak zásadně neliší od rozpočtu letošního. Agentura v současné době připravuje celý rozpočet na příští rok. Příjmy ovlivní výsledek jednání s klienty o uzavření smluv na další léta, která právě probíhají. Rada rozpočet projedná a pravděpodobně i schválí na svém prosincovém zasedání. Celý článek

Sedláček ovládl Rádio Dobrý den

06. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Impérium Daniela Sedláčka se utěšeně rozrůstá. Postupně převzal vládu nad mnoha nezávislými regionálními rádii, například Rádio Vysočina nebo Rádio Černá Hora. Aktuálně prostřednictvím své Media Bohemia získal plnou kontrolu nad libereckou společností Rádio Dobrý den, které provozuje Rock Rádio a Hitrádio FM. Na Media Bohemia se převádí podíly Pavla Michala a Tomáše Hasila. Se změnou vlastnické struktury musí ještě souhlasit Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta posuzuje mimo jiné i možnost dopadu změny do již dříve schválených licenčních podmínek vysílání zmíněných rádií. Vzhledem k tomu, že dopad do licencí není na pořadu dne, schválení lze očekávat. Celý článek

Tomáš Mrázek: PŘI VOLBĚ GENERÁLNÍ ŘEDITEL SLÍBIL, ŽE ODDĚLÍ FUNKCI ŠÉFREDAKTORA ZPRAVODAJSTVÍ ČTK

05. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Rada České tiskové kanceláře má mít sedm členů, ale je jich jen pět. V opakované dovolbě stará Poslanecká sněmovna žádného z kandidátů nezvolila. Poslední v dubnu zvolenou radní byla bývalá poslankyně ODS Jaroslava Wenigerová. Nahradila jinou bývalou poslankyni Marcelu Mertinovou (ČSSD). Již v únoru skončí mandát současnému předsedovi rady. Procedura volby radních běžně zabere tři měsíce. Vzhledem k tomu, že se nová sněmovna pravděpodobně ustaví 20.listopadu (následně i výbory), je reálné, že rada zůstane příští rok v únoru pouze čtyřčlenná. Hostem nového rozhovoru Českých médií je předseda Rady České tiskové kanceláře Tomáš Mrázek. Celý článek

Základní mzda se v Českém rozhlasu zvýší o 9%

04. listopadu 2017 06:00 / Jan Mrzena
Na konci října podepsali generální ředitel Českého rozhlasu a předseda rozhlasových odborů kolektivní smlouvu na příští rok a současně i smlouvu dlouhodobou, která pokrývá období 2018 – 2022. S některými důležitými body výsledků kolektivního vyjednávání seznámil René Zavoral Radu Českého rozhlasu. Podnik upouští od dosavadní praxe plošného vyplácení variabilní části mzdy. „Od Nového roku dostanou téměř všichni zaměstnanci základní mzdu o 9% navýšenou. Vedle základní mzdy se budou vyplácet klasické odměny, které budou plně podléhat hodnotícím pohovorům,“ popsal základní změnu na jednání Rady Českého rozhlasu René Zavoral. Vedle toho bude fungovat i systém mimořádných odměn z fondu generálního ředitele. „Trend v podnicích teď tkví v omezování motivační složky mzdy, protože se ukazuje, že až tak motivační vlastně není,“ zdůraznil generální ředitel, „považuji za potřebné zvýšit zaměstnancům v době konjunktury základní mzdy.“ Celý článek