logo Facebook
i slova jsou činy

Petr Dvořák: Vzdělávací projekt ČT pro pedagogy pokračuje seminářem „Fake news a bezpečné chování v online prostoru“

10. listopadu 2019 16:38 / autor: Jan Mrzena

„Od pátku 1. listopadu Česká televize upozorňuje na blížící se přechod na vysílací standard DVB-T2 v Praze a středních Čechách. Diváci, kterých se tato změna týká, vidí piktogram v pravém horním rohu obrazovky. Vysílače Žižkov a Cukrák přejdou na DVB-T2 k 27. listopadu,“ řekl na letošní devatenácté schůzi televizní rady generální ředitel Petr Dvořák a dodal, „Diváci po celé České republice mohou na nový standard vysílání přejít již dnes. Těm, kteří mají k přeladění dotazy, nabízí Česká televize informační servis na webových stránkách www.digict.cz nebo na informační lince 2 6113 6113.“

Petr Dvořák radní také informoval o setkání představitelů evropských veřejnoprávních médií s eurokomisařem Güntherem Oettingerem. „Spolu se zástupci BBC, ARD, ARTE, RAI nebo France Television jsem se zúčastnil diskuse na téma aktuální situace v oblasti digitálního vysílání a podpoře ze strany Evropské komise,“ přiblížil generální ředitel. Poté popsal i intenzivní spolupráci České televize s vysokými školami, „Na podzim jsme připravili novou sérii veřejných debat na téma třicet let svobody slova. Navazuje tak na loňský cyklus o fake news, který navštívilo více než dva tisíce studentů. První z letošních zastávek se uskutečnila ve středu 30. října na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Následovat budou Ostravská univerzita, Západočeská univerzita v Plzni, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Hradec Králové, Masarykova Univerzita v Brně a Právnická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. V říjnu se konal další ze série seminářů pro pedagogy. Účastníci celodenního kurzu mediální výchovy se mohli seznámit například s využitím mobilní žurnalistiky, přípravou diskusních pořadů nebo fungováním zpravodajské redakce. Vzdělávací projekt České televize dále pokračuje listopadovým seminářem na téma „Fake news a bezpečné chování v online prostoru,“ sdělil Petr Dvořák.

Rada se poté zabývala Zprávou o měření veřejné hodnoty vysílání za 1. pololetí 2019. Podrobněji se k tématu vrátíme na Českých médiích zítra. Radní diskutovali i o činnosti úseku marketingu a self promotion.

Dozorčí komise informovala radu o své činnosti ve třetím čtvrtletí 2019. Prověřila mimo jiné průběh u veřejných zakázek Rekonstrukce a modernizace režie KH3, Upgrade studia SK-3 na HD, Obměna DSNG vozů pro ČT Praha a TS Ostrava a Kompletní rekonstrukce WC II. Podle komise tyto zakázky byly zadány podle zákona a vnitřních předpisů televize. Komise také zkontrolovala využívání finančních prostředků při výrobě pořadu Bludiště (u dílů 7-12/2018).

Příští jednání Rady České televize se uskuteční 20. listopadu 2019.