logo Facebook
i slova jsou činy

Petr Dvořák: Narozeninové oslavy Déčka jsou hojně vyhledávány a mezi dětmi mají spoustu příznivých ohlasů

05. září 2019 09:59 / autor: Jan Mrzena

„Jednou z připomínek třicátého výročí od sametové revoluce se stala výstava ’89 očima kameramanů České televize. Je složena z doposud nepublikovaných fotografií a dokumentárních snímků osob, které jako dokumentaristé a kameramani prošly zpravodajstvím České televize. Výstava zatím byla k vidění v Praze na náměstí Jiřího z Poděbrad, od 24. září pak bude umístěna na Palachově náměstí před Rudolfinem,“ řekl na včerejší schůzi Rady České televize generální ředitel Petr Dvořák a dodal, „Ve druhé polovině září se také uskuteční křest stejnojmenné knihy, která vychází v Edici ČT.“ Petr Dvořák také připomněl šesté narozeniny Déčka, které proběhly v liberecké iQLadnii, plzeňské Techmánii a ostravském Světě techniky, „Narozeninové oslavy Déčka jsou každoročně hojně vyhledávány a mezi dětmi mají spoustu příznivých ohlasů,“ pochlubil se Petr Dvořák a pokračoval, „Déčko na začátku sedmého roku svého vysílání spouští nový celoroční projekt S Déčkem bezpečně doprovázený dětskou soutěží. Osvětová kampaň se od září do příštích letních prázdnin zaměří postupně na oblasti dopravní, osobní a finanční bezpečnosti i na nástrahy mediálního prostoru. Projekt podpoří speciální grafika, spoty i webová stránka. Přímo ve vysílání to pak budou pořady jako Michalova doprava, Agent v kapse, Dětská dopravní policie, Bankovkovi, Datová lhota, Nauč tetu na netu nebo Pirátské vysílání.“

Radní se poté podrobněji zabývali vysíláním zpravodajské ČT24 v prvním pololetí. Kanál pokrýval zásadní události politiky – například při volbách do Evropského parlamentu nabídl 16 hodin předvolebních debat, anket a rozhovorů s kandidáty. Dvě debaty lídrů kandidátek relevantních politických sil v zemi sledovalo v průměru 70 tisíc diváků, závěrečnou debatu o vztahu unijní a evropské politiky s předsedy sněmovních stran na programech ČT1 a ČT24 pak dokonce 269 tisíc diváků (pořad šel v konkurenci s atraktivním čtvrtfinále MS v hokeji). „ČT24 také nabídla exkluzivní rozhovory s takzvanými spitzenkandidáty nebo samotnou debatu spitzenkandidátů organizovanou EBU. Samotné volební vysílání ČT24 se sčítáním výsledků sledovalo 166 tisíc diváků při 11,34 % podílu na publiku a stalo se tak při konkurenci podobného pořadu na TV Nova a Seznam TV opět nejsledovanějším volebním vysíláním v zemi,“ uvedl v materiálu pro radu ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal. Velký prostor včetně speciálního studia dostaly také slovenské prezidentské volby a nekonečný Brexit.

Z domácí politiky bylo dominantní dění ve vládě a záležitosti kolem premiéra Andreje Babiše. Došlo k několika výměnám ministrů, hlasování o nedůvěře vládě a sérii protivládních demonstrací. Poslední demonstraci organizovanou sdružením Milion chvilek pro demokracii na Letné na konci června sledovalo ve speciálním programu 250 tisíc diváků. Zpravodajská stanice podle Zdeňka Šámala rozsáhle informovala o auditu evropských dotací pro Agrofert, ale i o ukončení policejního vyšetřování kauzy Čapí hnízdo. Zájem zaznamenalo i setkání premiéra Andreje Babiše s americkým prezidentem Donaldem Trumpem v Bílém domě. Více než 4,5 hodinový program sledovalo 170 tisíc diváků. Čtyřiadvacítka pokryla také volební sjezdy ANO, ČSSD, KDU-ČSL a STAN.

Televizní radní se vedle tradičního ekonomického balíčku zabývala i podzimními vysílacími schématy všech kanálů spadajících do gesce ředitele programu Milana Fridricha, tedy ČT1, ČT2, ČT:D a ČT art. Příští jednání rady se uskuteční 18. září.